979564.jpg

Nyt se sitten  on sitten vihon ja viimein todella totta. Mattoa pukkaa, mattoa pukkaa. Kauan sitä on tuumattu ja tuumattu, mutta aina se on jäänyt muiden juttujen jalkoihin. Ideoita olis taas vaikka kuinka paljo. Aloitettiin villalangasta kudottavalla matolla, suunnittelija istuu puiden takana. Vanhasta Mallikerta lehdestä otettiin poljenta ja niisintä ohje, Pirjo keksi että Kauhavalta Kangasaitasta mukaan lähteneistä langoista tulee mattoa. Lanka laitettiin kaksin kerroin ja eikö kutomaa.

979613.jpg

980632.jpg

Ja ei me muutkaan tyhjin toimin istuta, aina on jotain mielessä. Krista tekee sukkaa, joka on eilen illalla aloitettu ja just valmis. Sukkaan tehtiin kantapää apulangan avulla vähä niinkö lapaseen peukalo, jotain  aivan uutta meille vanhoille akoille. Minä olen kutonut pari paria step-sukkia, Seinäjoen tuliaislangoista, itselle ja míehelle.

979567.jpg

Ja kun kerran ollaan syyslomalla eväät pitää olla.

979576.jpg

Puiden takana ainut ammattilainen tässä hommassa, minä varsinainen tumpelo, ilman Pirjoa jäis mun matot kyllä kutomatta. Saatikka loimi puihin laittamatta. Kiitos siskolle, että jaksaa auttaa muakin, kyllä ottas päästä, jos sillä vain olis noin hienoja villalankamattoja mulla ei ollenkaan. Valmiit tuotokset laitetaan tietysti aikanaa kaikkien nähtäväksi blogiin.