911373.jpg

911378.jpg

Minä olen opetellut tekemään konttia ja sunnuntaina tuo onteloneule alko näyttää niin mielenkiintoiselta, että sitähän täyty kokeilla. Pannulappuja niistä tuli. Neuleen molemmat puolet on oikeaa ja neulotaan yhtäaikaa eli kuvan kohdalla värit vain kääntyy toisinpäin. Ihanaa ei tarvi kuljetella lankoja työn takana. Olis varmaan mukava tehdä vaikka peitto tai jotain muuta lämmintä, koska neuleesta tulee kaksinkertainen. Vähä hidasta kutoa eikä voi tv:tä katsoa samalla, mutta muuten oli ihan kiva kokeilla. (Ohje löyty Ulla neuleen sivulta). Minä kudoin reunassa yhden silmukan molemmilla langoilla, ei tarvinut ommella reunoja sauma tuli valmiiksi heti. Neuletapaamisessa kerran, joku kuto tällä tekniikalla vauvan peitettä, minä vain tein pannulappuja. Värit on vähä mitä sattu, kun vanhoista nalle langan lopuista testasin. Konttia opettelin Pirjon avustuksella matkalla Helsinkiin pari viikkoa sitten, minä en ole ennen konttia kutonut, kärsivällisyys ei ole riittänyt, mutta kaippa tässä vanhemmiten on vähän itsehillintä lisääntynyt, ei tarvi niistää nenää pieleen menneillä. Sukat on tehty seítsemästä veljeksestä 3 nro bambupuikoilla.